دیجیتال مارکتینگ پزشکی گوطب

اصفهان ، خیابان هشت بهشت شرقی،ساختمان فراز، طبقه دوم

۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

. ارتباط با ما

راههای ارتباط با گوطب

صفر تا 100 انواع کمپین های بازاریابی خدمات پزشکی

camapagn gooteb

بازاریابی خدمات پزشکی برای ایجاد آگاهی از برند و ارتباط با بیماران و مراجعین بالقوه

هنگامی که در حال نوشتن برنامه بازاریابی خود هستید، باید تاکتیک های برندسازی و تصویر سازی هویت برندتان را در ذهن آن‌ها  و ایجاد آگاهی مخاطبان در مورد آنچه انجام می‌دهید در نظر بگیرید. برندینگ به خودی خود بهترین منبع ایجاد ارتباط با مراجعین هدف جدید نیست، اما مطمئنا به ایجاد نرخ تبدیل بالاتر در وب‌سایت و نرخ کلیک بیشتر در گوگل و همچنین ارتباطات جدید آفلاین کمک می‌کند. ما مراحل(مدل آگاهی از برند را به 5 نکته و تاکتیک تقسیم کرده‌ایم که وقتی می‌خواهید در کمپین‌های آگاهی از برند هزینه کنید در نظر بگیرید.

کمپین های تبلیغاتی را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید که به مخاطبان هدف شما نزدیک باشد.

در شبکه های اجتماعی کمپین های آگاهی از برند، ترافیک و ارتباط جدید را اجرا کنید. دلیل مؤثر بودن تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی به دلیل این است که همه کمپین های تبلیغاتی ما را پوشش می‌دهد. هنگامی که می‌دانید مشخصات بیمار یا مراجعه‌کننده هدف شما (IPC) کیست، وقت آن است که هدفمند در مخاطب یک تصویر ذهنی ایجاد کنید. طیف گسترده ای از اهداف در کمپین ها قابل اجرا است. اما شما بایستی تمرکز را بر روی مخاطب هدف خود و رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده نگهدارید.

از خود بپرسید…

آیا در تلاش برای ایجاد آگاهی هستید؟

ترافیک را به وب‌سایت خود هدایت میکنید؟

تماس ایجاد می‌شود؟

هدف کمپین شبکه اجتماعی شما به هدف های از قبل مشخص شده شما بستگی دارد و به‌احتمال زیاد در طول سال تغییر خواهد کرد زیرا بیماران و مراجعین شما در بازه های زمانی مختلف نیازهای متفاوتی دارند.

اشتراک گذاری ارگانیک محتوا در صفحات شبکه‌های اجتماعی به شما امکان می‌دهد با مخاطبانی که قبلاً صفحه شمارا دوست داشته اند ارتباط برقرار کنید. اگر می خواهید با افرادی ارتباط برقرار کنید که قبلاً شمارا نمی شناسند اما ممکن است به خدمات شما علاقه مند باشند، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به شما در انجام این کار کمک کند. هدف شما ممکن است از ایجاد آگاهی از برند، ایجاد تعامل یا ترافیک، ایجاد تماس یا حتی بازدیدهای حضوری متفاوت باشد.

فیس بوک( جهت جذب گردشگران سلامت)، اینستاگرام (پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی کشور) و لینکدین (ایجاد ارتباطات کاری و همکاری های مؤثر) پیشنهادها و تقسیم بندی موثری را برای کمک به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی خود ارائه می دهند، مانند:

هدف گیری جمعیت شناختی: سن، جنسیت، قومیت، وضعیت تأهل و سطح تحصیلات.

هدف گذاری علاقه: ارائه تبلیغات شما به افرادی که علایق آن‌ها به طور گسترده با مخاطبان هدف شما همخوانی دارد.

مخاطبان سفارشی: ایجاد یک مخاطب سفارشی با استفاده از لیست ایمیل خود، طرفداران صفحه شما، یا اطلاعاتی از یک کمپین گذشته که عملکرد خوبی داشته است.

مخاطبان مشابه: برای اصلاح هدف خود، می‌توانید از بین مخاطبان سفارشی‌ای که ایجاد کرده‌اید، یک لیست مخاطبین مشابه ایجاد کنید تا تبلیغ خود را به افرادی که مشابه آن‌ها هستند ارائه دهید.

بازاریابی ویدئویی: با کمپین های ویدئویی به بیماران احتمالی خود دسترسی پیدا کنید

بیمار یا مراجعه‌کننده ی امروزی می خواهد نقش فعالی در مراقبت های پزشکی و بهداشتی خود ایفا کند. آن‌ها ابزارهای دسترسی به محتوا و منابع آنلاین بیشتری نسبت به قبل دارند و از آن‌ها استفاده می‌کنند.

بیماران به‌صورت آنلاین به محتوا دسترسی پیدا می‌کنند تا اطلاعات ارائه دهندگان تخصصی پزشکی را تأیید کنند، آخرین نوآوری ها را برای درمان ها ارزیابی کنند، و خود را در مورد نتایجی که باید از یک روش یا درمان انتظار داشته باشند، آموزش می دهند.

این بیمار فعال فرصتی عالی برای متمایز کردن تخصص شما با ویدیوی آنلاین ارائه می‌دهد. در عصر جدید سرعت اینترنت ارتقا یافته و تاثیر کمی در نمایش ویدئو ها دارد

چرا به‌عنوان یک متخصص پزشکی باید به بازاریابی ویدئویی اهمیت دهد؟ این را در نظر بگیرید:

جمعیت سنی 19 تا 49 سال هر ماه در آپارات و یوتیوب بیشتر از شبکه‌های تلویزیونی ویدئو مشاهده می‌کنند – ترکیبی!

آپارات اولین موتور جستجوگر ویدئویی در ایران و یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است و هر ماه بیش از 3 میلیون جستجوی مرتبط با سلامتی ایجاد می‌کند.

بیماران به دنبال محتوای ویدئویی مرتبط با سلامتی و قابل استناد هستند. هر اقدامی که برای جذب مراجعه‌کننده جدید انجام می‌شود، نیاز به برنامه ای دارد که درنهایت مخاطب تصمیم برای ویزیت و انتخاب متخصص خدمات پزشکی به‌عنوان ارائه دهنده خود را داشته باشد .

همانطور که در حال ساختن برنامه بازاریابی محتوای خدمات پزشکی خود هستید، بهتر است زمان و منابعی را برای اطمینان از اینکه ایجاد ویدئو بخشی از برنامه بازاریابی پزشکی شما است اختصاص دهید.

در اینجا چند ایده برای محتوای ویدیوی شما وجود دارد:

نظرات مراجعین – این یکی از مهمترین انواع محتوایی است که می‌توانید ایجاد کنید. اکثر مردم وقتی تصمیمی می‌گیرند، از کسی می‌خواهند که تأیید کند که تصمیم درستی گرفته اند. ویدئوی نظرات و بازخوردها به ایجاد این اطمینان کمک می‌کند.

ویدئوی نمایش محل کار شما – ویدیوهای نمایش محل کار می‌تواند به ویژه برای مراجعین جدیدی که به دنبال ارائه دهنده خدمات پزشکی جدید هستند مفید باشد.

با کارکنان خود هم صحبت شوید – ویدئوهای معرفی خدمات خود توسط همکاران باعث می‌شود یک چهره مردمی از برند شما شکل بگیرد.

آموزشی/روش ها – این نوع ویدئوها می‌تواند برای بیمارانی که در تلاش هستند درباره یک درمان یا روش‌های جدید درمانی بیشتر بیاموزند، مفید باشد. هنگام ساخت یک ویدیوی شرح مراحل و سیر خدمات و روند کار، مخاطب را در نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید، هدف آموزش و انتقال وجه تمایز است تا بیمار درنهایت تخصص شمارا برای نیازهای خدمات پزشکی خود انتخاب کند.

درنهایت، برنامه‌ای برای نحوه نشر و کانال‌های انتشار محتوای ویدیویی خود داشته باشید تا مراجعین بالقوه و مخاطبین را در مسیر تصمیم‌گیری درگیر کنید. در اینجا چند کاربرد و کانال مفید آورده شده است:

بهینه سازی وب‌سایت – داشتن ویدیو در وب‌سایت شما می‌تواند تجربه کاربری بهتری را برای مراجعین بالقوه فراهم کند و موجب بهبود وضعیت سئوی وب‌سایت پزشکی شما بشود و در نتیجه جایگاه جستجو و ترافیک ارگانیک را بهبود می بخشد.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی – استفاده از ویدئو در رسانه‌های اجتماعی نسبت به پست‌های دارای تصاویر ثابت، نرخ تعامل و بازخورد بسیار بالاتری را ایجاد می‌کند. آن را به‌عنوان محتوایی «ارزشمند و اثرگذار» برای بیماران و مراجعینی که درحال بررسی موضاعات مورد علاقه ی خود هستند، در نظر بگیرید.

بازاریابی ایمیلی – مطمئناً ویدیو می‌تواند در خبرنامه ایمیلی و کمپین های بازاریابی ایمیلی شما استفاده شود. همچنین می‌تواند ارزشی را در خط امضای ایمیل شما ایجاد کند.

بازاریابی ویدیویی – کانال‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید کمپین‌های ویدیویی پولی را در آن‌ها توزیع کنید -آپارات، اینستاگرام، یوتیوب و فیس‌بوک برخی از مواردی هستند که شما باید در نظر بگیرید.

یک برنامه استراتژی خبرنامه ایمیلی ایجاد کنید.

 اینکه اکثر افراد حاضر در فضای وب امروزه از ایمیل استفاده می‌کنند، توسعه یک استراتژی بازاریابی ایمیلی می‌تواند راه مؤثر دیگری برای هدف قرار دادن مراجعین جدید جهت برندینگ تخصص شما باشد! در واقع، طبق آمار Statista، تعداد کاربران ایمیل در سراسر جهان 3.9 میلیارد است و انتظار می‌رود تا سال 2023 به 4.48 میلیارد کاربر افزایش یابد.

در اینجا چند نکته و ترفند ساده وجود دارد که وقتی می‌خواهید ایمیل‌ها را مستقیماً در صندوق پستی بیماران و مراجعین احتمالی خود بیاندازید، بهتر است رعایت کنید.

لیست ایمیل هدف خود را بسازید – چند راه وجود دارد که می‌توانید لیستی برای اهداف بازاریابی ایمیلی بدست آورید. یکی از راه ها کار با یک آژانس واجد شرایط است که می‌تواند لیستی از ایمیل های فعال را به شما ارائه دهد. لیست ایمیل خود را بر اساس گزینه‌های هدف گذاری خاص مانند جغرافیا، جمعیت شناسی یا علایق ایجاد کنید! همچنین باید ثبت نام برای خبرنامه ایمیل خود را در وب‌سایت و حساب های رسانه‌های اجتماعی خود تبلیغ کنید تا بتوانید به جمع آوری آدرس های ایمیل ادامه دهید. حتی ممکن است بخواهید یک پاپ آپ در وب‌سایت خود راه اندازی کنید و از بینندگان سایت بپرسید که آیا مایلند در خبرنامه‌های شما عضو بشوند یا خیر.

یک تقویم محتوای ایمیل ایجاد کنید – داشتن یک استراتژی بازاریابی ایمیلی سنجیده شده شانس شمارا افزایش می‌دهد که مخاطب یا مراجعه‌کننده به وب‌سایت شما سر بزند. اطمینان حاصل کنید که موضوعات ایمیل به خواننده مرتبط باشد و چندین قسمت برای دعوت به اقدام در طول آن گنجانده شده است. طراحی محتوای مناسبتی مناسب نیز مهم است. به‌عنوان‌مثال، اگر تصمیم دارید یک استراتژی ماهانه خبرنامه ایجاد کنید، مطمئن شوید که محتوای شما بر اساس بازه زمانی از سال که خواننده شما ایمیل را دریافت می‌کند، مرتبط باشد.

عملکرد خود را ارزیابی و اندازه گیری کنید – اگر با یک آژانس کار می کنید یا از ابزار بازاریابی ایمیلی به‌صورت داخلی استفاده می کنید، می‌توانید به راحتی عملکرد کمپین خود را ردیابی و اندازه گیری کنید. میزان دیده شدن ،تعداد کلیک و نرخ تعامل را بررسی کنید تا میزان تعاملی که بیماران و مراجعین بالقوه با ایمیل های شما دارند را تعیین کنید. اگر متوجه شدید که بیماران به خواندن وبلاگ های شما علاقه مند هستند و علاقه نشان می دهند، مطمئن شوید که وبلاگ ها را در خبرنامه خود اضافه کنید. همیشه مهم است که به خواسته های مخاطبین و مراجعین خود توجه کنید.

تبلیغات نمایشی: بیلبوردهای آنلاین برای معرفی خدمات پزشکی و مراقبتی شما

تبلیغات نمایش برند امروزه یکی از رایج ترین انواع تبلیغات است. این فرآیند پرداخت برای فضای تبلیغاتی در گوگل یا وب‌سایت‌های خبری مرتبط با تخصص شما است، شبیه به روش سنتی پرداخت برای بیلبورد در کنار خیابان. اما برخلاف بیلبوردها، تبلیغات نمایشی به شما امکان می‌دهد فقط برای افرادی که مخاطب و مراجعه‌کننده احتمالی شما هستند، تبلیغ کنید! هنگامی که تبلیغات نمایشی به درستی انجام شود، می‌تواند راهی بسیار مؤثر برای برندسازی تخصص شما به مخاطبان مناسب باشد.

در اینجا چند نکته برای طراحی یک کمپین تبلیغات نمایشی بسیار مؤثر وجود دارد:

طراحی برای یک مخاطب سفارشی – یکی از مراحل کلیدی در طراحی یک کمپین تبلیغات نمایشی موفق، ایجاد آن برای مخاطبان سفارشی شما است. تعداد زیادی مشخصه مختلف برای انتخاب مخاطب وجود دارد که گوگل به شما پیشنهاد می‌دهد تا از بین آن‌ها انتخاب کنید. بسته به نوع تخصص و مراجعه‌کننده هایتان شمارا در انتخاب جامعه هدف مورد نظرتان راهنمایی می‌کند . به‌عنوان‌مثال، اگر شما یک متخصص پوست هستید و می‌خواهید یک کمپین تبلیغات نمایشی برای افزایش آگاهی در مورد اینکه اکنون بوتاکس ارائه می‌دهید، اجرا کنید. می‌خواهید بر اساس ظاهر متوسط ​​مراجعین بوتاکس در مرکز خدمات پزشکی خود، آن را هدف قرار دهید. این گزینه‌ها ممکن است شامل سن متوسط، متوسط ​​درآمد و جنسیت باشد، اما محدود به آن‌ها نیست! برای ایجاد نتایج مثبت، باید هدف گذاری را تاحدامکان دقیق و مشخص کنید.

خلاقیت داشته باشید – هنگامی که مخاطبین خود را به گونه ای مشخص کردید که به مراجعین و مخاطبین بالقوه شما شبیه باشند، حال در طراحی تبلیغات نمایشی خود از خلاقیت استفاده کنید. شما باید مطمئن باشید که خلاقیت توجه مراجعین بالقوه شمارا به خود جلب می‌کند.  همین نکته، شما همچنین باید تبلیغات خود را خلاقانه و ساده نگه دارید. این می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که بخواهید تا آنجا که ممکن است اطلاعات بیشتری را در تبلیغات قرار دهید اما از انجام این کار خودداری کنید. تبلیغات نمایشی نسبتاً کوچک هستند. اگر اطلاعات زیادی برای استفاده در آن‌ها دارید، درک آنچه ارائه می‌دهید ممکن است گیج کننده باشد و همچنین خواندن آن دشوار است. مؤثرترین تبلیغات نمایشی از تصاویر با کیفیت بالا با کلمات کمتر استفاده می‌کنند و فضای سفید مناسبی را دارند. همچنین بسیار مهم است که یک دعوت به اقدام واضح درج کنید. اگر از متخصصان پوست هستید که از بیماران می‌خواهید در وب‌سایت شما نوبت بوتاکس را رزرو کنند، از آن‌ها می‌خواهید که با شما ارتباط بگیرند . «اکنون رزرو کنید» یا «همین حالا هماهنگ کنید». مهم است که درخواست شما واضح و مختصر باشد تا نتایج مورد نظر خود را ببینید.

صفحه فرود مناسب را انتخاب کنید – هیچ چیز خسته کننده تر از کلیک کردن بر روی یک تبلیغ و ورود در صفحه ای نیست که آن چیزی که انتظار داشتید در آن نباشد. این نه‌تنها برای کاربر نهایی آزاردهنده است، بلکه برای سئوی وب‌سایت شما نیز مفید نیست. اگر یک صفحه فرود نامربوط را انتخاب کنید، قطعاً می‌توان انتظار داشت که نرخ خروج از وب‌سایت شما افزایش یابد. این ساده به نظر می رسد، اما این یک اشتباه آسان است که هنگام ساخت کمپین های نمایشی آن‌ها انجام می‌شود. اگر هدف شما رزرو نوبت های بیشتر بوتاکس است، مطمئن شوید که آگهی به صفحه بوتاکس در وب‌سایت شما پیوند دارد. همچنین، فراموش نکنید، درست همانطور که تبلیغ نیاز به یک دعوت برای اقدام واضح دارد، باید مطمئن شوید که صفحه فرود شما نیز یک فراخوان برای اقدام واضح دارد. اگر هدف شما رزرو نوبت توسط بیمار است، مطمئن شوید که فرم رزرو و شماره تلفن در صفحه فرود وجود دارد که به راحتی در دسترس بیمار برای رزرو قرار دارد.

تعیین اهداف و ردیابی – آخرین اما نه کم اهمیت ترین، شما می خواهید اهداف خود را درک کنید و مطمئن شوید که نتایج خود را دنبال می کنید. یک شاخص اثربخشی (KPI) مهم که باید به دنبال آن باشید، نرخ کلیک روی تبلیغ(CTR) شما است. نرخ کلیک شما به خوبی نشان می‌دهد که آیا مخاطب مناسبی را هدف قرار می‌دهید یا نه یا اینکه خلاقیت شما مرتبط و مؤثر بوده یا خیر. اگر نرخ کلیک روی تبلیغ شما پایین است، دوباره به هدف گذاری یا طراحی خود نگاه کنید. تست A/B نیز بهترین روش برای تبلیغات نمایشی است. سعی کنید دو تبلیغ را همزمان اجرا کنید و نتایج آن‌ها را مقایسه کنید. این به شما نشان می‌دهد که مخاطب یا مراجعه‌کننده بیشتر به سمت کدام تبلیغ جذب می‌شود

کمپین های بازاریابی مجدد را برای آگاهی افرادی که در مورد تخصص شما تحقیق می کنند اجرا کنید.

اکنون که یاد گرفته اید چگونه بیماران و مراجعین را به وب‌سایت خود هدایت کنید، باید مطمئن شوید که آن‌ها را ترقیب می کنید بیش از یک بار از وب‌سایت شما بازدید کنند. اکثر افراد تنها با یک بار بازدید از هیچ وب‌سایتی تبدیل به مخاطب دائمی یا مراجعه‌کننده نمی‌شوند. معمولاً چند بازدید طول می‌کشد تا مراجعه‌کننده ی بالقوه تماس بگیرد یا فرمی را پر کند. خبر خوب این است که اگر بتوانید آن‌ها را وادار کنید برای بار دوم به وب‌سایت شما بازگردند، احتمال تبدیل آن‌ها به مراجعه‌کننده 70 درصد بیشتر است.

بازاریابی مجدد راهی قدرتمند برای حفظ نشانی از تخصص شما در خط مقدم ذهن مخاطبین است، حتی بعد از اینکه آن‌ها جستجو و مشاهده اطلاعات خدمات وب سایت شمارا ترک می کنند. هدف نهایی بازگرداندن کاربر به سایت شما آن زمانی است که در حال جستجو هستند (این می‌تواند به معنای تکمیل فرآیند خرید خدمات شما باشد یا تماس برای گرفتن نوبت ویزیت یا خدمات شما).

اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که تگ بازاریابی مجدد را به وب‌سایت خود اضافه کنید. اگر با این روند در وب‌سایت خود آشنا نیستید، بهتر است با توسعه دهنده وب‌سایت خود تماس بگیرید تا این کار را برای شما انجام دهد. پس‌ازاینکه برچسب به سایت شما اضافه شد، به طور خودکار بازاریابی مجدد بازدیدکنندگان را بر اساس قوانینی که شما تعیین کرده اید شروع می‌کند. راه های مختلفی وجود دارد که می‌توانید قوانینی را برای بازاریابی مجدد تعیین کنید. یک قانون خوب که باید از آن پیروی کرد این است که بازاریابی مجدد هرکسی را که از وب‌سایت شما سریع رد می‌شود را کنار بگذارد. اگر فردی تصمیم به خارج شدن سریع بگیرد، احتمالاً  قصد آمدن به وب‌سایت شمارا نداشته است، بنابراین معمولاً ارسال آگهی برای این فرد منطقی نیست.

چندین کانال مختلف وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای بازاریابی مجدد مراجعین احتمالی خود استفاده کنید. ممکن است بازاریابی مجدد در شبکه نمایش گوگل را انتخاب کنید یا شاید منطقی تر باشد که فعالیت پزشکی شما در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود مانند فیس بوک یا اینستاگرام بازاریابی مجدد داشته باشد. بهترین روش این است که آزمایش کنید کدام کانال بیشترین تعامل را با بیماران شما دارد و به بازاریابی مجدد تخصص خود در آنجا ادامه دهید.

درنهایت، بازاریابی مجدد به شما این فرصت را می‌دهد تا سرنخ‌های بیماران و مراجعین با کیفیت تری را دریافت کنید تا آن‌ها را  علاقه ای که قبلا نشان داده اند به سایت شما بازگردند. این مرحله کوچک که می‌تواند تفاوت بزرگی در نتیجه کمپین های بازاریابی کلی شما ایجاد کند را نادیده نگیرید!

چالش های بازاریابی مجدد در فضای خدمات پزشکی و مراقبتی

با این حال، از آنجا که این نوع کمپین ها مستلزم جمع آوری داده های ذکر شده در بالا در مورد مصرف کننده هستند، پیامدهای نقض حقوق امنیت اطلاعات سلامت افراد وجود دارد. برای جلوگیری از نقض این قوانین، گوگل و فیس بوک احتیاط می کنند و اجازه بازاریابی مجدد خدمات پزشکی را در سیستم خود نمی دهند.

پس چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

می‌توانید از داده‌هایی که در بانک اطلاعات سوالات مخاطبین خود و پاسخ هایی که به آن‌ها داده شده که  در اختیاردارید برای ایجاد مرجع جذابی از دانستنیهای خود در فیس‌بوک ، اینستاگرام و گوگل و ارائه تبلیغات به آن‌ها استفاده کنید. این بسترها هرآن چه که برای بازاریابی مجدد برای وب سایت خود می خواستید اعمال کنید را به سمت مرجعی که بر روی پلتفرم های آن‌ها قرار دارد اجرا می کنند، و آن را راهی مؤثر برای هدف قرار دادن مراجعین احتمالی می‌کند. با این روش بدون هدف گیری یک به یک، از نقض قوانین امنیت اطلاعات سلامت نیز جلوگیری می کنید.

این محتوا چقدر برایتان مفید بود؟

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظر نداده است. شما اولین نفر هستید.

این محتوا چقدر برایتان مفید بود؟

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظر نداده است. شما اولین نفر هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *